U bent hier

Getuigenissen van de testkaravaan

voeg een getuigenis toe

• Anne Vrints - Stad Beringen

Een unieke kans om eens een elektrische fiets te testen dankzij de Testkaravaan! Ik fiets 120 km per week voor het werk en heb het gebruiksgemak van zo'n fiets aan de levende lijve kunnen ondervinden! Dank u wel Testkaravaan en stad Beringen!

• Stad Peer

Het is fijn om te ervaren hoe de testkaravaan een organisatie kan beroeren. Fietsen wordt plots het gespreksonderwerp van de dag. Collega's delen hun ervaring, motiveren elkaar en dankzij de toffe ervaring groeit de goesting om zich meer met de fiets te verplaatsen. De goede voornemens liegen er niet om en we hopen als organisatie hierop verder te kunnen bouwen.

Bedankt aan alle deelnemers voor de inzet om het initiatief te doen slagen en aan de provincie voor deze gelegenheid!

• Cindy Gorissen JBC

Wat heb ik een fijne ervaring gehad in de afgelopen 2 weken! Zelfs door de regen was het ontspannend en als er een "heuveltje" was dan leek het alsof iemand je vriendelijk en zachtjes in je rug vooruit duwde. Spijtig dat het maar 17 km was...en dit was al inclusief omweg.

In ieder geval: proficiat met dit super initiatief ... komend weekend ga ik er zelf een aankopen :-)

• Hilde Evens - JBC

4u30 en de wekker maakt me wakker. Een week geleden leek het nog een struikelblok, maar vandaag een geschenk.

De afstand tussen Bree en Houthalen is steevast onveranderd gebleven, maar veel is anders. Collega’s geven opmerkingen dat ik straal en zoeken naar een reden. Met een zachte glimlach rond mijn mond antwoord ik “dank je” en ik denk “die fiets” ….. die fiets doet me iets !  Massa’s endorfines die door mijn lijf stromen, ik blaak van energie en heb een gezonde blos op mijn wangen. Mijn verstand wist dit al langer en ik beken ook, ik heb er stiekem van gedroomd, maar vroeg in je job beginnen, mechanisch trappen, de afstand, …  genoeg redenen om naar mijn autosleutels te grijpen.

Voor veertien dagen test ik de elektrische fiets via mijn werkgever JBC en ik besef dat ik die trappers ga missen. De batterij zorgt ervoor dat de afstand overkomelijk is. De zon en de regen op mijn huid. De vogels die hun ochtendlied zingen. De bladeren aan de bomen die me toejuichen. Het brandstofpeil in mijn auto dat blijft staan. De lach op mijn mond.

• Alex Hemelaer. Aperam

zondag  10 Julli hebben we een mooi ritje gemaakt naar de " vijver" in Bokrijk via het fietsroute netwerk . Genietend van het mooi weer zijn we dan in het kasteel eentje gaan consumeren. Terug gereden via Stokrooie en Heusden -Zolder om regelmatig langs de zaakjes die we tegenkwamen nog eentje te drinken .  In Zonhoven hebben we de toren die een mooi zicht geeft over de Wijers ook bezocht.  Al bij al een mooie rit van 70 km waarbij mijn vrouw eindelijk eens mee ging dankzij de elektrische fiets.  Een mooi extraatje buiten het woon- werk verkeer .

• Aperam Genk

Tevreden ben ik alleszins, ik zie er tegen op om hem terug in te leveren vrijdag.

25 Km/u leek me in eerste opzicht een suffe bedoening (ik rijd anders met de motor naar het werk) maar ik moet toegeven dat dit toch anders werkt : je komt fris op je werk en het allerbelangrijkste : je komt relaxt thuis. Na 50' trappen is je hoofd leeg en de stress onderweg ergens achtergelaten en fysiek ben je zo moe als je zelf kiest... 't moet plezant blijven.In tegenstelling tot mijn andere fiets : om zo snel mogelijk van A naar B te rijden, bezweet thuis komen en niets gezien te hebben, rijd ik met deze fiets de mooiste route i.p.v. de snelste, want je bent niet aan 't jagen richting thuis maar aan 't ontstressen.

Het was een leuke ervaring, een geweldig "machien" vooral bij tegenwind en op de Haspengouwse heuvels.Voor woon-werk verkeer mocht het voor mij net iets sneller gaan.  Ludo Cleuren

• Bollen Elvire ZOG

Jarenlang al maan ik mijn kinderen, tieners nu, aan te manen een fluo vest te dragen op de fiets, tevergeefs.

Ik realiseer me nu waarom, je voelt je echt bekeken en zelfs een beetje belachelijk. En toch doe ik het, in de wereld zetten wat ik altijd van mijn kinderen verlangd heb! Mijn fluo oranje jas is waterdicht en ik val op (voor mijn gevoel te veel maar kom!). Ik ben nog enkele keer bruusk op de rem moeten gaan, ondanks het door kruisen van twee woonkernen. Zien en gezien worden...ik doe zeker mee!

Ga ik ook met de fiets als het regent? 'Ja hoor' beaamde ik tov mijn echtgenoor gisteren! Vandaag echter, regen op het dakvenster en de vraag rees : doe ik het of doe ik het niet? Al was het maar om mijn echtgenoot het tegedeel te bewijzen ben ik vertrokken, met de fiets! droog vertrokken, onderweg regen. Stop- kap op- zadel nat dus de billen nat- broek nat... 5 minuten later weer droog- kap af- broek nog nat- billen ook! Even later de zon...jas open-broek droog-billen nog nat!

De laatse kilometer weer een beetje regen.. nat van het zweet op mijn bestemming. Mijn jas is waterdicht, fijn, maar ook 'zweetdicht'.

• Bollen Elvire ZOG Genk

Maandag fiets op gehaald en vervolgens met de fiets naar het staion in Genk. Onderweg valt de battreij al uit. Met een rit naar Neeoeteren voor de boeg geen ideaal uitgangspunt.

Met 1 euro en de goede wil van de mannen van het fietspunt neem ik de bus naar Hasselt, mijn tweede werkplaats. Hopelijk is de batterij vanaf weer gevuld en valt de regen nu en niet vanavond!

Terug in Genk om 18 uur en met een volle batterij, dank-jullie-wel mannen van het Fietspunt, naar Neeroeteren.

Een zalige rit, volgels, bomen, geuren en kleuren en hier en daar de benen hoog omhoog om de diepe wateren te doorkruisen.

60 minuten later, is de fiets ingezegend en net als ik, in geregend ;-)

• mijn zoontje in de bakfiets

DATWYLER

Ik heb voor deelectrische bakfiets gekozen .

De eerste dag dat ik de fiets had was wel wennen omdat het voorste wiel ver voor je staat en de kleinste sturing je fiets ver uitwijk .

Eens we de sturing door hadden was het een leuke ervaring , het voordeel dat je op het werk aankomt en niets bezweet bent  .

de eerst week was het zeer goed weer , zaterdag namiddag met mijn zoontje gaan rijden 32 km met hem in de bak hij genoot er van want hij kon alles zien .

de tweede week was het helaas elke dag regen maar toch zijn we gaan werken met de fiets  .

geweldige ervaring zou er zo opnieuw voor kiezen om een bakfiets te nemen .

• Aperam Bosdel

Wat een zaligheid.

Prachtige fiets, mooi weer, het is ZA-LIG om met deze fiets van en naar het werk te gaan.
    Topie

• Bonita, Heraeus Electro-Nite

Het was een leuke ervaring de afgelopen 2 weken met de e-bike. 20km enkel is mooi vooal als je via het sas, Bokrijk, de teut en zo naar Houthalen kan. Net zoals de afwisseling van de natuur heb ik ook afwisseling van 't weer gehad. Zon, regen, vrieskou, maar toch was het ontzettend leuk fietsen. Het enige spijtige is dat er zoveel auto's "parkeren" op het fietspad, gemioddeld 3 per rit heb ik geteld. Daar mag men gerust wat strenger op worden volgens mij. Bedankt "testkaravaan" om me deze ervaring aan te bieden! Ik ga 't zeker ook eens met mijn "gewoon" fietsje uitproberen.

• Provincie Limburg

Ongetwijfeld zijn de Limburgse bedrijven er ook klaar voor om zoveel mogelijk werknemers te laten "proeven" van de testvloot!